Automatyzacje na Instagramie
||

Wykorzystaj moc automatyzacji na Instagramie!

Może zastanawiasz się o co chodzi z tymi postami na Instagramie, gdzie po podaniu w komentarzu ustalonego hasła dostajesz od autora prywatną wiadomość z linkiem do jakiegoś fajnego materiału. Czy oni wysyłają to ręcznie? 

Oczywiście, że nie! 

Robi to za nich Manychat. A ta opcja z automatyzacją wyzwalaną na słowo klucz z komentarza to tylko ułamek jego możliwości!

Manychat to platforma umożliwiająca zautomatyzowanie komunikacji z odbiorcami. Pierwotnie stworzona z myślą o Messengerze teraz króluje na Instagramie i to na nim skupię się w tym wpisie. 

Skąd popularność na tej platformie?

Instagram nie pozwala na umieszczanie klikalnych linków w postach. To spore utrudnienie zwłaszcza dla osób, które działają w wielu kanałach komunikacji. Wykorzystanie Manychat pozwala skrócić ścieżkę przekierowania kogoś z Instagrama w inne swoje miejsca w sieci. Zamiast odsyłać kogoś do linku w bio Twojego profilu albo dodawać naklejkę w relacji i ryzykować spadek zasięgów możesz klikalny link przesłać w wiadomości prywatnej zainteresowanej osobie. 

Rozmowy prywatne to też świetny sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców. W końcu rozmawiacie 1:1, nawet jeśli pierwsze wiadomości z sekwencji wysyłane są automatycznie. No i algorytm lubi to! 

Ale czy to jest bezpieczne?

Nie myl tego z jakimiś botami, które komentują przypadkowe posty losowych użytkowników albo wysyłają masowo niechciane wiadomości. To działa zupełnie inaczej, a wiadomości lecą tylko do osób, które wyraźnie o to poprosiły. Automatyczna sekwencja wiadomości prywatnych wywoływana jest zawsze akcją użytkownika. Dzięki temu masz pewność, że wysyłasz swoje treści do osób, które chcą je otrzymać. 

Manychat to autoryzowany partner Mety, więc nie ma tu żadnej obawy o blokadę konta. To naprawdę świetne narzędzie dla autorów produktów cyfrowych, które można wykorzystać na wiele sposobów!

Pierwsze kroki z Manychat

Narzędzie możesz przetestować w ramach bezpłatnego pakietu, a gdy uznasz, że warto zapłacić za dodatkowe funkcje przejdziesz na plan płatny. Żeby zacząć musisz założyć konto i połączyć je z Instagramem. 

Gdy ten krok masz już za sobą możesz przejść do tworzenia pierwszych automatyzacji. Polecam zacząć od tych najprostszych, a później przejść do wykorzystania bardziej zaawansowanych funkcji. Dwuetapowa automatyzacja działająca na zasadzie: komentarz zawierający odpowiednie hasło -> wiadomość prywatna to tylko ułamek możliwości tego narzędzia, ale to świetna opcja na start. 

Możesz skorzystać z jednego z sześciu triggerów, czyli wyzwalaczy automatyzacji:

Zauważ, że zawsze pierwszy ruch jest po stronie odbiorcy. Twoja automatyczna sekwencja wiadomości może być odpowiedzią na jego komentarz pod postem, rolką, transmisją na żywo, reklamą, relacją, kliknięcie określonego linku lub przesłanie Ci wiadomości prywatnej. Dopiero ta akcja uruchamia automatyzację. Ty decydujesz o tym co wydarzy się później. Ile wiadomości otrzyma odbiorca, co w nich będzie, w jakich odstępach czasu przyjdą. W dowolnym momencie możesz również osobiście odpowiedzieć w konwersacji. 

Manychat pozwala także na segmentowanie odbiorców poprzez przypisanie im odpowiednich tagów. Jak to działa? Załóżmy, że masz dwie działające automatyzacje – w jednej odsyłasz zainteresowanych do konkretnej oferty w swoim sklepie, a w drugiej do zapisów na bezpłatny webinar. Możesz oznaczać odbiorców na podstawie automatyzacji, którą rozpoczęli i linków, w które klikali i wrócić do nich po czasie z innymi treściami w interesujących ich temacie. 

Można to porównać do segmentacji w newsletterze, w którym widzisz kiedy i z jakiego miejsca dołączył do Ciebie nowy subskrybent. Dzięki temu wiesz jakie treści zainteresowały konkretną osobę. 

„Skomentuj, a wyślę Ci wiadomość” to tylko ułamek możliwości Manychat!

Zastanawiasz się do czego jeszcze może Ci się przydać Manychat? Przygotowałam dla Ciebie kilka pomysłów:

  • Budowa bazy mailowej – pozyskiwanie subskrybentów: 

Przedstaw w poście korzyści płynące z pobrania Twojego lead magnetu (o tym jak stworzyć skuteczny prezent za zapis przeczytasz w TYM wpisie), a następnie już w wiadomości prywatnej przekieruj zainteresowane osoby do zapisu na newsletter. Masz trzy opcje – kierowanie ludzi do formularza, budowanie bazy kontaktów w Manychat lub integracja z Twoim programem pocztowym, która automatycznie pobierze nowe adresy.

  • Quizy i testy:

Przygotuj krótki quiz testujący wiedzę w obszarze Twojej specjalizacji i zaproś obserwujących do sprawdzenia swoich umiejętności! Możesz ustawić punktację, a także dobrać do niej wysyłane wiadomości. Dzięki temu uczestnicy otrzymają spersonalizowaną komunikację uzależnioną od osiągniętego wyniku. To świetny pomysł na zaangażowanie odbiorców! 

  • Pozyskiwanie nowych obserwujących: 

W swoich automatyzacjach możesz dodać warunek sprawdzający czy ktoś obserwuje Twoje konto. Osoba, która jeszcze Cię nie obserwuje dostanie komunikat, że treści przeznaczone są tylko dla followersów i żeby je otrzymać należy najpierw polubić Twój profil. Gdy wykona tę akcję zobaczy ukrytą wcześniej treść.

  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie: 

Przygotuj listę najczęściej zadawanych pytań i stwórz do nich automatycznie odpowiedzi. Oszczędzi Ci to masę czasu, a odbiorca dostanie potrzebną mu informację natychmiast, nawet jeśli Ty akurat nie masz czasu zajrzeć na Instagram.

Wykorzystaj moc automatyzacji!

Manychat to dość intuicyjne narzędzie, które oferuje szeroki wachlarz możliwości. Jeśli chcesz je wykorzystać w swoim biznesie koniecznie sprawdź kompleksowy kurs obsługi Manychat, autorstwa Kamili z duetu Czary Marki. Ten materiał dostępny jest w ramach Strefy Twórców Online

W ostatni wtorek kwietnia Kamila poprowadzi w Strefie sesję pytań i odpowiedzi właśnie w temacie automatyzacji na Instagramie. To świetna okazja, żeby pogadać na żywo i od ręki dostać rozwiązania napotkanych problemów.

Zarówno kurs jak i udział w sesji dostępne są tylko dla Strefowiczów. Możesz dołączyć do tego grona i w ramach niskiej miesięcznej opłaty korzystać bez ograniczeń z bazy wiedzy i spotkań z ekspertami, które odbywają się dwa razy w miesiącu.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *