Skuteczna strona sprzedażowa - jak stworzyć ofertę?
|

Skuteczna strona sprzedażowa – jak stworzyć ofertę?

Strona sprzedażowa (landing page sprzedażowy) – czyli Twoja oferta jest kluczowym elementem wpływającym na sprzedaż produktów elektronicznych (e-booków, kursów itp). Możesz mieć najlepszy produkt i kampanię reklamową ustawioną przez wyjadaczy w temacie, ale jeśli potencjalny klient trafia na stronę sprzedażową, która go nie przekonuje, to nie dojdzie do transakcji i cały wysiłek jak krew w piach na ostatniej prostej.

Oferta nie jest o autorze ani o produkcie, oferta jest o kliencie

To jest pierwsza i najważniejsza zasada tworzenia ofert! Klient ma w głębokim poważaniu Twój kurs czy e-booka. Brutalne, ale prawdziwe. Dla niego nie jest istotne ile stron ma plik, jakie są tytuły modułów i lekcji czy to jak dopieszczone graficznie są karty pracy. To wszystko jest drugorzędne. To co interesuje potencjalnego klienta to skuteczne rozwiązanie jego problemu. I to najlepiej tak, żeby nie wymagało to od niego wielkiego wysiłku, trudu i znoju. On chce wyrwać się z miejsca w którym jest teraz i dotrzeć do tego, o którym marzy i liczy na to, że zakup produktu pomoże mu przebyć tę drogę.

Kupowanie produktów wiedzowych jest trochę jak kupowanie kota w worku. Oczywiście można (i warto!) pokazać spis treści e-booka albo udostępnić rozdział do pobrania, a w przypadku kursu pokazać jak wygląda on od środka i dać dostęp do przykładowej lekcji, ale nadal kupujący nie wie w 100% co dostanie dopóki nie zapłaci. Nie może tego dotknąć czy choćby obejrzeć na zdjęciach i na filmie z każdej strony jak sukienki kupowanej online. 

Dlatego tak naprawdę klient kupuje obietnicę

Ta właśnie obietnica, odpowiednio opakowana powinna stanowić treść strony sprzedażowej. Oczywiście nie chodzi o obiecywanie gruszek na wierzbie niczym polityk w kampanii wyborczej, a o odwoływanie się do potrzeb i pragnień klienta. Punktem wyjścia do stworzenia e-booka albo kursu powinno być badanie potrzeb odbiorców i ustalenie jaki problem nurtuje potencjalnych klientów, a także jakich słów używają by go opisać.

Musisz wiedzieć komu Twój produkt pomoże najbardziej i nie bój się zawężać tej grupy!

Lubimy być postrzegani jako wyjątkowe jednostki i chętniej kupujemy produkty dopasowane do nas. Program mentoringowy “Bądź dobrym rodzicem” jest dla wszystkich i dla nikogo – rodzic niemowlaka ma inne zagwozdki niż taki, który ma na stanie nadpobudliwego nastolatka roznoszonego przez hormony albo upartego przedszkolaka. Każdy z nich chce być dobrym rodzicem, ale równocześnie dla każdego oznacza to coś innego, użyje innych rozwiązań, bo i sam problem jest inny. Produkt, który na poziomie oferty przyciąga hasłem “Zapanuj nad wybuchami złości swojego przedszkolaka i przejdź od walki do współpracy” to zdecydowanie większy konkret, który trafia w sedno problemu.

Jak zwiększyć skuteczność strony sprzedażowej produktu cyfrowego?

By stworzyć ofertę, która dobrze konwertuje musisz pamiętać o kilku rzeczach:

Brak rozpraszaczy – strony lądowania mają tylko jeden cel, w tym wypadku jest to sprzedaż konkretnego produktu, dlatego usuń ze strony wszelkie rozpraszające elementy – menu, odesłania do mediów społecznościowych, wszelkie inne linki i formularze zapisu na newsletter. Na landingu sprzedażowym odnośniki powinny prowadzić wyłącznie do produktu.

Ułatwienie zakupu – Twoja strona sprzedażowa powinna być tak skonstruowana, żeby maksymalnie uprościć dokonanie zakupu. Zadbaj o to, by przyciski zakupowe pojawiały się odpowiednio często (zwłaszcza w długich ofertach), by nie trzeba było scrollować całej strony żeby sfinalizować transakcję. Podlinkuj przyciski bezpośrednio do koszyka z zapakowanym produktem, a nie do sklepu na kartę produktu.

Wersja na urządzenia mobilne – Twoja strona sprzedażowa musi być wygodna w obsłudze na urządzeniach mobilnych, zwłaszcza jeśli odsyłasz na nią z mediów społecznościowych (z postów lub płatnej reklamy), bo Facebooka i Instagrama przeglądamy głównie na smartfonach. 

Czytelność – Podziel ofertę na sekcje, stosuj wypunktowania, nagłówki i elementy graficzne. Strona powinna być łatwa do przeskanowania wzrokiem i przyjemna w odbiorze (czytelne fonty, niemęczące oka kolory, spójność). 

Wyczerpująco opisana oferta – Nie bój się długich stron, ludzie są różni i zwracają uwagę na różne aspekty, a Ty musisz tak skonstruować ofertę, by trafić do każdego z typów odbiorców. Zawrzyj na stronie wszystkie informacje o ofercie, rozbij potencjalne obiekcje i umieść odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Co powinien zawierać landing z ofertą?

Niezależnie od tego w jakiej branży działasz i czy sprzedajesz e-booka, kurs czy pakiet arkuszy kalkulacyjnych – Twój landing z ofertą musi zawierać określone sekcje. Podana kolejność jest orientacyjna, możesz ją modyfikować i rozbudowywać, ale nie pomijaj tych kluczowych elementów:

NAGŁÓWEK: nawiązujący wprost do problemu/bólu/potrzeb klienta. To ten element decyduje o tym czy klient zapozna się z resztą oferty czy zamknie stronę.

CTA: call to action – wezwanie do działania. Jasno określ jakiej akcji oczekujesz od odbiorcy (Kup teraz! Sprawdź szczegóły! Dodaj do koszyka!) i nie mieszaj na jednej stronie różnych działań. Skup się na głównym celu.

PROBLEMY KLIENTA: pokaż, że rozumiesz z czym aktualnie mierzy się potencjalny klient i wskaż skuteczne rozwiązanie.

KORZYŚCI: co klient zyska? W jaki sposób skorzystanie z Twojego produktu przyspieszy jego pracę, co mu ułatwi, czego nauczy się dzięki niemu?

OBIEKCJE + ICH ROZBICIE: zastanów się jakie wątpliwości może mieć odbiorca i co mogłoby go powstrzymywać przed zakupem i rozwiej je (np. “nie mogę być na żywo” – “będą powtórki”; “drogo” – “to inwestycja, która zwróci się po tygodniu”, “nie mam czasu” – “krótkie lekcje w formie audio można przerabiać na spacerze czy podczas sprzątania” itp.)

SKŁADOWE PRODUKTU – CECHY: opisz formę produktu (ile modułów/rozdziałów, tematy i terminy spotkań, czas trwania, objętość, spis treści, agenda itp).

WIZUALIZACJA: pokaż swój produkt – przygotuj wizualizację (tzw. mockup) albo nagraj krótkie wideo, na którym pokażesz produkt od środka.

OPINIE KLIENTÓW: dodaj opinie o Twoim produkcie, jeśli jeszcze ich nie masz to możesz umieścić tu opinie odnośnie współpracy z Tobą lub podobnych produktach (tylko uczciwie zaznacz czego dotyczą opinie!). Opinie w formie screenów (np. komentarzy z mediów społecznościowych) lub podpisane imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy lub konta na IG zwiększają wiarygodność.

DLA KOGO TO JEST, A DLA KOGO NIE: określ precyzyjnie grupę docelową, która najbardziej skorzysta z zakupu Twojego produktu, nie bój się też zaznaczyć u kogo się on nie sprawdzi.

CENA VS WARTOŚĆ: rozbij wartość poszczególnych elementów oferty i zestaw to z finalną ceną (np. szkolenia na żywo w kameralnej grupie 5×150 zł, bonus w postaci e-booka 80 zł, indywidualna konsultacja 300 zł = 1130, a tej ofercie cena to 690 zł). W przypadku produktów, które wymagają pracy przez dłuższy czas (np. 12 tyg. programu mentoringowego czy kursu) możesz przeliczyć cenę na stawkę dzienną (np. 690 zł to jedynie 8,20 zł dziennie).

O TOBIE: Twój klient chce wiedzieć od kogo będzie się uczył. Nie zamieszczaj tu całego CV na kilka stron, skup się na tych elementach, które potwierdzają, że jesteś ekspertem w kwestiach problemu, który rozwiązuje Twój produkt.

FAQ: najczęściej zadawane pytania. W tej sekcji zamieść odpowiedzi na pytania typu: czy dostanę fakturę, kiedy uzyskam dostęp do produktu, czy mogę kupić na raty itp.

Strona sprzedażowa jest piekielnie ważna, ale żeby wykorzystać jej potencjał potrzebujesz ściągnąć na nią odpowiednich ludzi w trakcie kampanii sprzedażowej. Zdecydowanie warto się przyłożyć do zaplanowania działań promocyjno-sprzedażowych, bo w dużej mierze właśnie od tego będzie zależał Twój wynik finansowy.

Pamiętaj, że to, co naprawdę liczy się w ofercie, to klient i jego potrzeby. Twoim celem jest zaoferowanie mu skutecznego rozwiązania jego problemu w sposób, który będzie dla niego wygodny oraz atrakcyjny i przedstawienie mu tego w przekonujący sposób.

Przed Tobą stworzenie strony sprzedażowej produktu wiedzowego i zaplanowanie kampanii?

A jeśli powiem Ci, że mam prosty i sprawdzony przepis na przygotowanie zyskownej kampanii sprzedażowej Twojego produktu cyfrowego?

Projekt Kampania to kurs online, który przeprowadzi Cię przez kluczowe elementy składające się na sukces sprzedażowy Twojego produktu:

🟡 Stworzenie strony sprzedażowej
🟡 Ułożenie harmonogramu działań dzień po dniu
🟡 Proces tworzenia treści sprzedażowych
🟡 Zaprojektowanie strategii reklamowej

Zamiast błądzić po omacku i wymyślać koło na nowo, skorzystaj ze sprawdzonego procesu zamkniętego w Projekcie Kampania! Dołącz na pokład i odbierz natychmiastowy dostęp do wszystkich materiałów. Kliknij w poniższy banner, by sprawdzić szczegóły.

 
 

 

 

O jakie elementy musisz zadbać planując kampanię sprzedażową kursu lub e-booka?

Poznaj 4 filary udanej kampanii:

1️⃣ Stworzenie strony sprzedażowej

2️⃣ Ułożenie harmonogramu działań dzień po dniu

3️⃣ Przygotowanie maili i postów sprzedażowych

4️⃣ Wykorzystanie płatnej promocji

To są absolutne „must have”, a braki w którymś z tych obszarów położą sprzedaż nawet najlepszego kursu czy programu. Potrzebujesz wsparcia przy pracy nad ofertą?

Zamiast błądzić po omacku i wymyślać koło na nowo, skorzystaj ze sprawdzonego procesu zamkniętego w Projekcie Kampania! Dołącz na pokład i odbierz natychmiastowy dostęp do wszystkich materiałów. Kliknij w poniższy banner, by sprawdzić szczegóły.

Podobne wpisy

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *