Skuteczna strona sprzedażowa - jak stworzyć ofertę?
|

Skuteczna strona sprzedażowa – jak stworzyć ofertę?

Strona sprzedażowa (landing page sprzedażowy) – czyli Twoja oferta jest kluczowym elementem wpływającym na sprzedaż produktów elektronicznych (e-booków, kursów itp). Możesz mieć najlepszy produkt i kampanię reklamową ustawioną przez wyjadaczy w temacie, ale jeśli potencjalny klient trafia na stronę sprzedażową, która go nie przekonuje, to nie dojdzie do transakcji i cały wysiłek jak krew w piach na ostatniej prostej.

Oferta nie jest o autorze ani o produkcie, oferta jest o kliencie

To jest pierwsza i najważniejsza zasada tworzenia ofert! Klient ma w głębokim poważaniu Twój kurs czy e-booka. Brutalne, ale prawdziwe. Dla niego nie jest istotne ile stron ma plik, jakie są tytuły modułów i lekcji czy to jak dopieszczone graficznie są karty pracy. To wszystko jest drugorzędne. To co interesuje potencjalnego klienta to skuteczne rozwiązanie jego problemu. I to najlepiej tak, żeby nie wymagało to od niego wielkiego wysiłku, trudu i znoju. On chce wyrwać się z miejsca w którym jest teraz i dotrzeć do tego, o którym marzy i liczy na to, że zakup produktu pomoże mu przebyć tę drogę.

Kupowanie produktów wiedzowych jest trochę jak kupowanie kota w worku. Oczywiście można (i warto!) pokazać spis treści e-booka albo udostępnić rozdział do pobrania, a w przypadku kursu pokazać jak wygląda on od środka i dać dostęp do przykładowej lekcji, ale nadal kupujący nie wie w 100% co dostanie dopóki nie zapłaci. Nie może tego dotknąć czy choćby obejrzeć na zdjęciach i na filmie z każdej strony jak sukienki kupowanej online. 

Dlatego tak naprawdę klient kupuje obietnicę

Ta właśnie obietnica, odpowiednio opakowana powinna stanowić treść strony sprzedażowej. Oczywiście nie chodzi o obiecywanie gruszek na wierzbie niczym polityk w kampanii wyborczej, a o odwoływanie się do potrzeb i pragnień klienta. Punktem wyjścia do stworzenia e-booka albo kursu powinno być badanie potrzeb odbiorców i ustalenie jaki problem nurtuje potencjalnych klientów, a także jakich słów używają by go opisać.

Musisz wiedzieć komu Twój produkt pomoże najbardziej i nie bój się zawężać tej grupy!

Lubimy być postrzegani jako wyjątkowe jednostki i chętniej kupujemy produkty dopasowane do nas. Program mentoringowy “Bądź dobrym rodzicem” jest dla wszystkich i dla nikogo – rodzic niemowlaka ma inne zagwozdki niż taki, który ma na stanie nadpobudliwego nastolatka roznoszonego przez hormony albo upartego przedszkolaka. Każdy z nich chce być dobrym rodzicem, ale równocześnie dla każdego oznacza to coś innego, użyje innych rozwiązań, bo i sam problem jest inny. Produkt, który na poziomie oferty przyciąga hasłem “Zapanuj nad wybuchami złości swojego przedszkolaka i przejdź od walki do współpracy” to zdecydowanie większy konkret, który trafia w sedno problemu.

Jak zwiększyć skuteczność strony sprzedażowej produktu cyfrowego?

By stworzyć ofertę, która dobrze konwertuje musisz pamiętać o kilku rzeczach:

Brak rozpraszaczy – strony lądowania mają tylko jeden cel, w tym wypadku jest to sprzedaż konkretnego produktu, dlatego usuń ze strony wszelkie rozpraszające elementy – menu, odesłania do mediów społecznościowych, wszelkie inne linki i formularze zapisu na newsletter. Na landingu sprzedażowym odnośniki powinny prowadzić wyłącznie do produktu.

Ułatwienie zakupu – Twoja strona sprzedażowa powinna być tak skonstruowana, żeby maksymalnie uprościć dokonanie zakupu. Zadbaj o to, by przyciski zakupowe pojawiały się odpowiednio często (zwłaszcza w długich ofertach), by nie trzeba było scrollować całej strony żeby sfinalizować transakcję. Podlinkuj przyciski bezpośrednio do koszyka z zapakowanym produktem, a nie do sklepu na kartę produktu.

Wersja na urządzenia mobilne – Twoja strona sprzedażowa musi być wygodna w obsłudze na urządzeniach mobilnych, zwłaszcza jeśli odsyłasz na nią z mediów społecznościowych (z postów lub płatnej reklamy), bo Facebooka i Instagrama przeglądamy głównie na smartfonach. 

Czytelność – Podziel ofertę na sekcje, stosuj wypunktowania, nagłówki i elementy graficzne. Strona powinna być łatwa do przeskanowania wzrokiem i przyjemna w odbiorze (czytelne fonty, niemęczące oka kolory, spójność). 

Wyczerpująco opisana oferta – Nie bój się długich stron, ludzie są różni i zwracają uwagę na różne aspekty, a Ty musisz tak skonstruować ofertę, by trafić do każdego z typów odbiorców. Zawrzyj na stronie wszystkie informacje o ofercie, rozbij potencjalne obiekcje i umieść odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Co powinien zawierać landing z ofertą?

Niezależnie od tego w jakiej branży działasz i czy sprzedajesz e-booka, kurs czy pakiet arkuszy kalkulacyjnych – Twój landing z ofertą musi zawierać określone sekcje. Podana kolejność jest orientacyjna, możesz ją modyfikować i rozbudowywać, ale nie pomijaj tych kluczowych elementów:

NAGŁÓWEK: nawiązujący wprost do problemu/bólu/potrzeb klienta. To ten element decyduje o tym czy klient zapozna się z resztą oferty czy zamknie stronę.

CTA: call to action – wezwanie do działania. Jasno określ jakiej akcji oczekujesz od odbiorcy (Kup teraz! Sprawdź szczegóły! Dodaj do koszyka!) i nie mieszaj na jednej stronie różnych działań. Skup się na głównym celu.

PROBLEMY KLIENTA: pokaż, że rozumiesz z czym aktualnie mierzy się potencjalny klient i wskaż skuteczne rozwiązanie.

KORZYŚCI: co klient zyska? W jaki sposób skorzystanie z Twojego produktu przyspieszy jego pracę, co mu ułatwi, czego nauczy się dzięki niemu?

OBIEKCJE + ICH ROZBICIE: zastanów się jakie wątpliwości może mieć odbiorca i co mogłoby go powstrzymywać przed zakupem i rozwiej je (np. “nie mogę być na żywo” – “będą powtórki”; “drogo” – “to inwestycja, która zwróci się po tygodniu”, “nie mam czasu” – “krótkie lekcje w formie audio można przerabiać na spacerze czy podczas sprzątania” itp.)

SKŁADOWE PRODUKTU – CECHY: opisz formę produktu (ile modułów/rozdziałów, tematy i terminy spotkań, czas trwania, objętość, spis treści, agenda itp).

WIZUALIZACJA: pokaż swój produkt – przygotuj wizualizację (tzw. mockup) albo nagraj krótkie wideo, na którym pokażesz produkt od środka.

OPINIE KLIENTÓW: dodaj opinie o Twoim produkcie, jeśli jeszcze ich nie masz to możesz umieścić tu opinie odnośnie współpracy z Tobą lub podobnych produktach (tylko uczciwie zaznacz czego dotyczą opinie!). Opinie w formie screenów (np. komentarzy z mediów społecznościowych) lub podpisane imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy lub konta na IG zwiększają wiarygodność.

DLA KOGO TO JEST, A DLA KOGO NIE: określ precyzyjnie grupę docelową, która najbardziej skorzysta z zakupu Twojego produktu, nie bój się też zaznaczyć u kogo się on nie sprawdzi.

CENA VS WARTOŚĆ: rozbij wartość poszczególnych elementów oferty i zestaw to z finalną ceną (np. szkolenia na żywo w kameralnej grupie 5×150 zł, bonus w postaci e-booka 80 zł, indywidualna konsultacja 300 zł = 1130, a tej ofercie cena to 690 zł). W przypadku produktów, które wymagają pracy przez dłuższy czas (np. 12 tyg. programu mentoringowego czy kursu) możesz przeliczyć cenę na stawkę dzienną (np. 690 zł to jedynie 8,20 zł dziennie).

O TOBIE: Twój klient chce wiedzieć od kogo będzie się uczył. Nie zamieszczaj tu całego CV na kilka stron, skup się na tych elementach, które potwierdzają, że jesteś ekspertem w kwestiach problemu, który rozwiązuje Twój produkt.

FAQ: najczęściej zadawane pytania. W tej sekcji zamieść odpowiedzi na pytania typu: czy dostanę fakturę, kiedy uzyskam dostęp do produktu, czy mogę kupić na raty itp.

Strona sprzedażowa jest piekielnie ważna, ale żeby wykorzystać jej potencjał potrzebujesz ściągnąć na nią odpowiednich ludzi w trakcie kampanii sprzedażowej. Zdecydowanie warto się przyłożyć do zaplanowania działań promocyjno-sprzedażowych, bo w dużej mierze właśnie od tego będzie zależał Twój wynik finansowy.

Zamknęłam swój sprawdzony i wielokrotnie testowany proces w warsztatach „Stwórz harmonogram swojej kampanii”, gdzie przeprowadzę Cię przez całość krok po kroku. Dodatkowo podając w koszyku kod: BLOG-60 obniżysz cenę warsztatów do 107 zł! Dostęp do nagrania oraz materiałów bonusowych otrzymasz natychmiast po zakupie. 

Podsumowanie

Potraktuj ten wpis jak ściągę albo checklistę. Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek Twoja strona będzie skutecznym sprzedawcą Twoich produktów! Pamiętaj, że to, co naprawdę liczy się w ofercie, to klient i jego potrzeby. Twoim celem jest zaoferowanie mu skutecznego rozwiązania jego problemu w sposób, który będzie dla niego wygodny oraz atrakcyjny i przedstawienie mu tego w przekonujący sposób.

Podobne wpisy

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *