| | |

Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Dziś pierwszy wpis z cyklu „Reklama na Facebooku dla początkujących”. W kolejnych artykułach z tej serii będę prowadzić Cię krok po kroku od utworzenia konta reklamowego, przez jego konfigurację i ustawienie piksela Facebooka, aż po uruchomienie Twojej pierwszej kampanii reklamowej na FB. Dowiesz się jak wygląda struktura kampanii, jak wybierać cele reklamowe, jak powinien wyglądać materiał reklamowy, na jakie ustawienia zwrócić uwagę, a także jak koszty FB Ads zaksięgować i rozliczyć. Pokaże Ci przykładowe i sprawdzone sposoby wyboru grup odbiorców, dowiesz się czym jest remarketing i jak go wykorzystać w swoich działaniach płatnych na Facebooku. To co? Zaczynamy?

Konto reklamowe możesz utworzyć na dwa sposoby:

1. Przechodząc do Menadżera Reklam.
2. Od razu tworząc konto w Menadżerze Firm (tzw. Business Manager, w dalszej części tekstu będę czasem używała skrótu BM).

Polecam skorzystanie z tej drugiej opcji – dzięki temu w przyszłości w łatwy sposób będziesz mogła/mógł udostępniać wybrane zasoby firmowe (np. konta reklamowe, dostępy do fanpage, uprawnienia do piksela FB itp) innym osobom, a także przypisywać do niego kolejne stronny czy konta reklamowe. To wiele ułatwia zwłaszcza, gdy zarządzasz więcej niż jedną stroną. BM to takie centrum zarządzania wszystkim elementami związanymi z Twoją firmą na Facebooku. Jeśli jednak czujesz, że póki co to dla Ciebie zbyt skomplikowane i wystarczy Ci opcja minimum to możesz skorzystać z pierwszej wersji. Pokażę Ci jak założyć konto reklamowe przy wykorzystaniu obu tych sposobów. Zatem do dzieła:

Sposób ekspresowy:

Na głównej stronie Facebooka kliknij w prawym górnym rogu ikonkę plusika (+) i wybierz z menu „Reklama”. Przejdziesz do uproszczonego panelu tworzenia reklam. Możesz również kliknąć w link do Menadżera Reklam, który wyświetli Ci się w lewym dolnym rogu.

Twoje konto reklamowe jest już automatycznie utworzone, ale musisz jeszcze wypełnić kilka rzeczy w jego ustawieniach. By to zrobić należy otworzyć z menu po lewej stronie (kliknij w kropeczki) zakładkę „Ustawienia konta reklamowego”. Najważniejsze jest by poprawnie ustawić walutę i strefę czasową gdyż tych elementów nie da się później edytować. Może to generować dodatkowe koszty (związane z przewalutowaniem) lub problemy w wyświetlaniem reklam w odpowiednim czasie (np. w przypadku promocji ograniczonych czasowo). Kolejny krok to wybór metody płatności (Ustawienia konta reklamowego->Ustawienia płatności->Dodaj metodę płatności). Możesz po prostu podpiąć kartę płatniczą lub swoje konto PayPal i Facebook automatycznie będzie pobierał należność lub dokonać przedpłaty za pomocą szybkich płatności DotPay, ale wtedy musisz regularnie pamiętać uzupełnianiu środków na koncie reklamowym, ponieważ gdy konto zostanie wyzerowane wszystkie reklamy przestaną się wyświetlać.

Sposób wart zachodu:

business manager

Utworzenie konta w Menadżerze Firm zajmie Ci chwilę dłużej, ale zdecydowanie warto poświęcić kilka dodatkowych minut, by zarządzanie wszystkimi Twoimi zasobami na Facebooku (a także Instagramie) stało się łatwiejsze. Pozwoli też na oddzielnie konta prywatnego od Twojej działalności biznesowej w obrębie FB. Aby założyć konto w BM wejdź na stronę: https://business.facebook.com/overview i w prawym górnym rogu kliknij „utwórz konto” i postępuj zgodnie ze wskazówkami. Podaj nazwę firmy, swoje imię i nazwisko a także adres email (może to być inny adres niż ten którym logujesz się na Facebook, najlepiej podać adres firmowy), a następnym okienku FB poprosi Cię o podanie danych adresowych firmy. W kolejnym kroku musisz zweryfikować podany adres e-mail poprzez kliknięcie linku, który został na niego przesłany. Brawo! Masz konto w Menadżerze Firmy 🙂 Teraz należy je skonfigurować i przydzielić dostępy. Przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe” (ikona kółka zębatego) z lewego menu i po kolei dodaj wszystkie zasoby. Kliknij w zakładkę „Konta reklamowe”, a następnie w przycisk „Dodaj” i wybierz jedną z dostępnych opcji  – dodanie istniejącego już konta reklamowego, poprosić o dostęp do konta innej osoby/firmy lub utworzyć nowe konto. Warto przypisać od razu fanpage i konto na Instagramie, jeśli je prowadzisz (konto IG musi być ustawione jako profesjonalne, a nie prywatne, by przypisać je do zasobów firmy).

Po utworzeniu konta wypełnij zakładkę „Metoda płatności” z lewego menu w „Ustawieniach firmy”.

Pamiętaj, żę z poziomu BM każdej z osób (także sobie) musisz przypisać dostęp do każdego zasobu (czyli np. konta reklamowego, fanpage, konta na Instagramie, piksela itp). Po zalogowaniu do Menadżera Firm kliknij w lewym menu w „Ustawienia firmowe”  i wybierz z niego „Osoby”. Zaznacz siebie i kliknij w „Dodaj zasoby” wybierając odpowiednie elementy. I to już wszystko. Teraz możesz zaprosić inne osoby i przypisać im odpowiednie role i zasoby oraz ustawić limit wydatków dla konta reklamowego. Jest to przydatne zwłaszcza na początku i pozwala uniknąć przykrej niespodzianki w postaci pobrania niepodziewanie wysokiej kwoty gdy np. zamiast budżetu całkowitego zaznaczysz budżet dzienny. By to zrobić w lewym panelu kliknij ikonkę trzech kresek i z rozwijanego menu wybierz „Rozliczenia”-> „Ustawienia płatności” -> „Limit wydatków konta”.

Udało się? Gratuluję! Masz już wszystkie elementy niezbędne do tego, by zacząć reklamować się w sieci Facebooka. W kolejnym artykule z serii „Reklama na Facebooku dla początkujących” dowiesz się jak wygląda struktura kampanii reklamowej.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.