7 zadań, w których wyręczy Cię sztuczna inteligencja
|

7 zadań, w których wyręczy Cię sztuczna inteligencja

Czy wiesz, ile czasu poświęcasz na różne zadania, które wykonujesz w swoim biznesie, poza głównym przedmiotem swojej działalności? Ile Twojego czasu pochłania tworzenie postów, pisanie newslettera, nagranie webinaru i inne działania marketingowe, które mają pomóc dotrzeć Ci do większego grona potencjalnych klientów?

Zgaduję, że sporo!

A co, gdybym powiedziała Ci, że większość z nich możesz komuś zlecić i to zupełnie za darmo lub za ułamek wynagrodzenia specjalisty?

Nie musisz w tym celu tworzyć nowego etatu, wystarczy, że zatrudnisz… sztuczną inteligencję! 

Tak, w dzisiejszych czasach to możliwe, choć nadal może wydawać Ci się to abstrakcją wyjętą żywcem z filmów sci-fi. Zamiast obawiać się, że AI odbierze Ci pracę, dowiedz się jak wykorzystać tę technologię, żeby Twój biznes działał efektywnie i wydajnie.

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz być tech-geekiem, żeby z tego skorzystać.

W tym artykule pokażę Ci 7 zadań wykonywanych w biznesie online, których realizację ułatwią Ci narzędzia oparte o AI. A Ty zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na odpoczynek lub robienie tego w czym nie zastąpi Cię żaden człowiek ani maszyna!

1. Redystrybucja treści

Wyobraź sobie, że piszesz wartościowy dla Twoich odbiorców wpis na bloga lub nagrywasz odcinek podcastu. Publikujesz go i tyle? To błąd! Content marketing działa świetnie, pod warunkiem, że dbasz nie tylko o tworzenie treści, ale też o jej dystrybucję. 

Możesz przecież wyciągnąć z tego materiału dużo więcej — wpis blogowy czy newsletter przekształcić w posty na social media, z podcastu albo nagrania wideo przygotować krótkie reelsy albo stworzyć lead magnet bazujący na Twoim webinarze.

Brzmi jak wiele godzin pracy? Tylko jeśli zamierzasz robić to ręcznie i samodzielnie. Twoje treści mogą pracować na Ciebie wielokrotnie i wcale nie musi się to wiązać z dodatkowymi godzinami pracy.

Przetestuj te narzędzia:

Pictory, opus.pro – automatyczne tworzenie krótkich klipów z nagrań podcastów i rozmów.

Chat GPT – opracowanie treści postów na podstawie dłuższego tekstu.

Więcej o tym czym jest redystrybucja treści przeczytasz w TYM WPISIE, a TUTAJ sprawdź, jak robić skuteczny marketing treści. 

2. Korekta tekstu i poprawa stylu

Tworzenie treści to jedno, ale ich redagowanie? Eh… Ile razy zdarzyło Ci się, że po godzinach pisania artykułu, nie masz już siły ani ochoty na dokładne sprawdzanie interpunkcji, gramatyki i stylu? Albo zwyczajnie nie widzisz własnych błędów, a później po publikacji, ktoś zwraca Ci na nie uwagę, a Ty nie możesz uwierzyć, że Ci to umknęło.

Znam to uczucie! Na szczęście są narzędzia, które zrobią to za Ciebie — i to całkiem nieźle.

Sprawdź:

Chat GPT – poprawa stylu i struktury, wyłapywanie błędów

iKorektor – zaawansowana korekta po polsku

Copy.ia – optymalizacja i przygotowanie tekstów na różne platformy i pod SEO

3. Transkrypcje i napisy do filmów

Nagrania webinarów, podcasty, vlogi to świetne treści, jeśli odpowiednio je przygotujesz! Dodanie transkrypcji, czyli wersji tekstowej zwiększy Twoją widoczność w wyszukiwarkach i pozwoli dotrzeć do odbiorców przekładających czytanie nad oglądanie. Dodanie napisów do nagrań sprawi, że widzowie będą mogli je oglądać nawet z wyłączonym głosem – dla wielu osób to prawdziwy game changer! 

Niestety spisywanie treści nagrania to orka na ugorze, a ręczne dodawanie napisów pochłania więcej czasu niż samo nagranie. 

Na szczęście są narzędzia, które przepiszą za Ciebie wszystko, co powiesz w podcaście czy nagraniu wideo, a także automatycznie dodadzą napisy do filmów. Wystarczy wgrać plik, a transkrypcja lub napisy są gotowe w ciągu kilku minut.

Sprawdź te narzędzia:

Happy Scribe, Riverside.fm – transkrypcje

Captions, Submagic, Capcut – napisy do wideo

4. Generowanie pomysłów

Wielu soloprzedsiębiorcom doskwiera brak kogoś z kim mogliby zrobić burzę mózgów i przegadać swoje pomysły. Na pewno i Ciebie nie raz dopadł brak weny i pustka w głowie, gdy przychodzi do tworzenia. Skąd czerpać pomysły i inspiracje w takich momentach?

Z pomocą przychodzi oczywiście AI! W kilka minut możesz wygenerować ogrom pomysłów i podpowiedzi. Oczywiście nie wszystkie z nich będą trafione, ale nawet te totalnie od czapy mogą pomóc przełamać Ci blokadę twórczą. To trochę tak jakby mieć własnego kreatywnego sparing partnera.

Wystarczy, że wpiszesz temat, który Cię interesuje, a narzędzie wygeneruje dla Ciebie setki propozycji. Możesz użyć go do stworzenia szkicu artykułu, zaplanowania tematów na serię postów czy nawet stworzenia koncepcji nowego kursu.

Najlepiej sprawdzi się tu Chat GPT.

5. Analiza danych

Na pewno wiesz jak ważne jest regularne badanie potrzeb odbiorców (jeśli nie to koniecznie zajrzyj do TEGO wpisu)! Ale analizowanie setek odpowiedzi na kilkanaście pytań w ankiecie pochłania masę czasu. 

Tak, tak! Tu też możesz się wesprzeć sztuczną inteligencją! AI przeanalizuje odpowiedzi, wyciągnie najczęściej pojawiające się tematy, stworzy raporty i pomoże zidentyfikować kluczowe wnioski, bez konieczności ręcznego analizowania każdej odpowiedzi. Podobną pomoc możesz uzyskać przy analizie statystyk swoich profili społecznościowych czy strony internetowej. 

A w kolejnym kroku możesz poprosić o opracowanie planu działania lub stworzenie treści w oparciu o wyniki. 

Tu również świetnie sprawdzi się Chat GPT, a jeśli korzystasz z Notion warto również sprawdzić jego możliwości analityczne.

6. Notatki ze spotkań 

Sztuczna inteligencja nie przeprowadzi (jeszcze) za Ciebie spotkania, konsultacji ani sesji mentoringowej, ale może znacząco uprościć Twoje działania i pomóc Ci zapewnić lepszą obsługę klienta. 

W jaki sposób? Przygotowując za Ciebie notatki! Dzięki temu w kilka chwil po zakończeniu spotkania możesz klientowi wysłać zgrabne podsumowanie Waszych ustaleń i zachować porządek w prowadzonych procesach, bo zawsze masz dostęp do tego czego dotyczyła ostatnia rozmowa z daną osobą.

Narzędzia AI integrują się z platformami typu Zoom czy Google Meet i tworzą w tle zapis rozmowy, a po jej zakończeniu generują podsumowanie według Twoich wytycznych.

Przetestuj: tl;dv i fireflies.ia 

7. Osobisty asystent

Dzięki OpenAI możesz stworzyć własnego asystenta GPT, który będzie dostosowany do Twojego biznesu — może pomagać w generowaniu treści, tworzeniu postów, odpowiadaniu na pytania klientów, a nawet w analizie danych. Będzie znał Twój biznes i język jakim się posługujesz, więc nie musisz za każdym razem dostarczać mu tych danych. Brzmi jak marzenie? To już rzeczywistość!

Jak to działa?

Asystent GPT to model językowy, który można spersonalizować pod konkretne zadania. Możesz „nauczyć” go stylu komunikacji, którego używasz w swoim biznesie, a także określić, jakie zadania ma wykonywać. Kiedy skonfigurujesz swojego GPT, będzie on działał zgodnie z Twoimi wytycznymi, odpowiadając na Twoje potrzeby dokładnie tak, jak tego oczekujesz. 

Nie bój się, że sztuczna inteligencja zabierze Ci pracę! To nie wróg, a narzędzie, które znacząco może ułatwić Ci życie!

Chcesz ułatwić swoją pracę wykorzystując narzędzia oparte o sztuczną inteligencję?

W bazie wiedzy Strefy Twórców Online znajdziesz materiały, dzięki którym przyspieszysz swoje działania korzystając z AI:

🟡 kurs: Przyspiesz swoją pracę z AI (autorstwa Weroniki Modzelewskiej – Przystanek Internet),
🟡 kurs: Chat GPT w biznesie online (autorstwa Ani Króliczek – Produktywna freelancerka).

W każdym miesiącu Strefowicze mają okazję do udziału w spotkaniach na żywo w dwóch formatach:

🟢 burzy mózgów – grupowej sesji mentoringowej,
🟢 sesji pytań i odpowiedzi z ekspertem w obszarze tematu miesiąca.

A wszystko to w ramach niskiej miesięcznej opłaty! Ty decydujesz jak długo trwa Twój dostęp – możesz zrezygnować w dowolnym momencie.

 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *