Co wpisać w bio na Instagramie?
|||

Co wpisać w bio na Instagramie?

Zoptymalizuj swój opis na Instagramie.

Dziś pierwszy cyk z serii “Podstawy Instagrama“. Dowiesz się co wpisać w bio na Instagramie, żeby followersi chcieli rozgościć się na Twoim profilu na dłużej. Poniżej znajdziesz kilka zasad, którymi warto się kierować wypełniając swój Insta życiorys. W końcu sprzedać, w 150 znakach, to czym się zajmujesz, to nie lada wyzwanie.

Do wypełnienia są cztery pola:

bio na instagramie

Nazwa (30 znaków) – tu warto użyć opisu Twojej działalności, gdyż to pole jest elementem, który można znaleźć poprzez wyszukiwarkę Instagrama. Chyba zgodzisz się, że mało kto będzie szukał nazwy własnej, której nie zna, dlatego warto do niej dodać jakieś konkretne hasło (np. rękodzieło, ekologiczne pieluchy, dietetyk itp), które sprawi, że znajdzie Cię więcej osób.

Nazwa użytkownika (30 znaków) – czyli to co wyświetla się, gdy np. coś skomentujesz. Nie używaj tu adresu swojej strony www, bo to narusza regulamin Instagrama (“Nie można wykorzystywać w swojej nazwie użytkownika nazwy domeny ani adresu URL bez naszej uprzedniej pisemnej zgody.”). Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, jeśli Twoja domena to po prostu imię i nazwisko to oczywiście możesz go używać jako nazwy użytkownika na IG. Pamiętaj jednak, że wpisując w nazwę użytkownika coś w stylu mojsklep_pl czy wwwmojskleppl dajesz serwisowi podstawę do nałożenia bana na Twoje konto. Nazwę możesz zmienić co 14 dni.

Witryna internetowa – domyślnie możesz dodać jeden URL. Jeśli masz więcej miejsc w sieci do których chcesz odsyłać możesz stworzyć tzw. drzewko linków (link tree), które będzie się pokazywało po kliknięciu w główny link z BIO i tam możesz dodać kilka odnośników do różnych miejsc. Możesz skorzystać z dedykowanego narzędzia jak https://linktr.ee/ lub stworzyć PDF (choćby w Canvie) i osadzić go np. na swojej stronie www.

Życiorys (150 znaków) – to powinna być esencja Twojej działalności. Samo mięso. Albo dobrze przyprawiony falafel jeśli jesteś wege.  Twoje bio powinno albo jasno wyrażać czym się zajmujesz albo być na tyle intrygujące, że skłoni do pozostania z Tobą na dłużej. Napisz kim jesteś, co można znaleźć na Twoim koncie, czym się zajmujesz. Po prostu przedstaw się. Postaw na konkret. Zamiast pisać enigmatycznie “wspieram małe biznesy” napisz po prostu w jaki sposób to robisz: “nauczę Cię jak wykorzystać potencjał Canvy” czy “tłumaczę Excela na polski”. Użytkownik, który wchodzi pierwszy raz na Twój profil w ułamkach sekund decyduje o tym czy doda Cię do obserwowanych, a dwa czynniki, którymi się kieruje to właśnie opis z bio i wygląd Twojego feedu.

Zadbaj o aspekt wizualny.

Wiesz już, że w bio na Instagramie nie ma miejsca na lanie wody. Poza skondensowanym przekazem warto też zadbać o jego czytelność i efekt wizualny. Wpisując informacje bezpośrednio w okienku aplikacji nie masz możliwości przejścia do kolejnej linii (enter nie działa w tym miejscu), ale łatwo to obejść tworząc odpowiednio sformatowane bio w notatkach czy dowolnym edytorze tekstowym i po prostu je skopiować do Instagrama. Umiejętnie dobrane emotki też potrafią dodać charakteru opisowi. Nie od parady od zarania dziejów człowiek komunikował się przy użyciu piktogramów 😉 Ogranicza Cię tylko fantazja. Możesz użyć emotek jako punktorów albo elementów wzmacniających twój przekaz. Pamiętaj tylko żeby nie przesadzić i nie przytłumić przekazu zamiast go podkreślić.

A co z hashtagami w bio?

Właściwie istnieje tylko jeden przypadek w którym warto stosować hashtag w instagramowym opisie. Jeśli posiadasz swój unikalny hashtag (związany albo z marką albo z jakąś prowadzoną przez Ciebie akcją) z którego korzystasz tylko Ty i Twoja społeczność. W każdym innym przypadku użycie hashtagów w bio to po prostu odesłanie do konkurencji. Zobrazuje to na konkretnym przykładzie. Jeśli jesteś rękodzielnikiem i w swoim bio dodasz np. #makrama i #kwietnik to co się stanie gdy odwiedzający Twój profil kliknie w ten hashtag? Jego oczom ukażą się setki zdjęć Twojej konkurencji opatrzone tym znacznikiem. Jaka jest szansa, że powróci na Twoje konto? Raczej niewielka, gdy już pochłonie go scrollowanie.

Zdjęcie profilowe:

Logo to nie jest najszczęśliwszy pomysł na zdjęcie profilowe na Instagramie. Zwłaszcza, że nie da się go powiększyć i może okazać się, że będzie po prostu nieczytelne w tej formie. No chyba, że jesteś wielkim brandem jak Coca Cola czy Nike i Twoje logo jest wdrukowane w świadomość mas odbiorców. Wtedy śmiało – just do it 😉 Jeśli nie należysz do tej kategorii zdecydowanie lepiej sprawdzi się w dodanie wizerunku własnej twarzy. Możesz pobawić się np. komiksową kreską czy tłem, by uspójnić avatar z kolorami marki i sprawić, by był łatwiejszy do zapamiętania i skojarzenia go z Twoją działalnością.

Podobne wpisy

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *