Struktura ofert dochodowego biznesu online
||

Struktura ofert dochodowego biznesu online

Czy klient, który kupi jakąś usługę lub produkt ma możliwość dokonania kolejnego zakupu u Ciebie

Jeśli Twoje produkty i usługi nie układają się w sensowną ścieżkę klienta, to będziesz skakać chaotycznie od kampanii do kampanii. Od lejka do lejka. Od produktu do produktu. Przepalając w ten sposób masę energii i gubiąc po drodze sporo kasy.

Jeśli struktura Twoich ofert to zlepek przypadkowych produktów to…

Ludzie od Ciebie nie kupują, bo nie masz im co sprzedawać!

Tak, dobrze widzisz. Zrób szybki rachunek sumienia i przeanalizuj, jak wygląda Twoja oferta i do kogo jest skierowana. Czy ktoś niezainteresowany Twoim flagowym produktem znajdzie cokolwiek dla siebie? A co z tymi, którzy ten produkt kupili, przeszli i wdrożyli? Czy mogą zrobić kolejny krok z Twoim wsparciem?

Czy układ ofert w Twoim portfolio jest tak skonstruowany, że klienci mogą płynnie przechodzić między nimi, a Ty nie czujesz, że ciągle gonisz za pozyskiwaniem nowych klientów?

Czy Twoje treści wplecione są w kluczowe miejsca na ścieżkach klienta i skutecznie pomagają mu podjęcie decyzji?

Nie?

Zatem jak to zmienić?

Uporządkuj strukturę ofert!

Struktura ofert to po prostu wszystko to, na czym zarabiasz – Twoje produkty cyfrowe i fizyczne, usługi oraz różne jednorazowe akcje, za które bierzesz wynagrodzenie.

Value ladder, czyli drabina wartości, to metoda układania Twojej oferty, w taki sposób, żeby znalazły się w niej pozycje dla różnych klientów.

Trafiają do Ciebie klienci na różnych etapach świadomości:

Niektórzy jeszcze nie potrafią dobrze nazwać swojej potrzeby i zdiagnozować problemu. Inni wiedzą już, gdzie leży wyzwanie, ale nie mają pojęcia jakie rozwiązania istnieją na rynku, ani które będzie najlepsze dla nich.

Jest też grupa, która dobrze wie, czego potrzebuje, zna dostępne rozwiązania oraz ich wady i zalety, ale jeszcze nie podjęła ostatecznej decyzji na czyj produkt lub usługę się zdecydować.

Niektórzy klienci będą już całkiem zaawansowani w Twojej dziedzinie, a inni dopiero nieśmiało wkraczają na ten grunt.

Część klientów będzie gotowa na większą inwestycję zarówno finansową, jak i czasową, i będzie potrzebowała bliskiej współpracy z Tobą. Inni będą chcieli wejść w temat powoli, we własnym tempie i niskim kosztem. A jeszcze inni będą szukać jakiejś pośredniej formy.

Dopiero, gdy masz w swoim portfolio oferty dla każdej z tych grup, Twój biznes będzie rozwijał się stabilnie i przewidywalnie.

Nie da się tego osiągnąć jednym e-bookiem czy usługą!

Klient dojrzewa pod Twoimi skrzydłami i warto o tym pamiętać projektując strukturę ofert. Jeśli ktoś zaufał Ci na początku swojej drogi i rozwijał się z Tobą, korzystał z materiałów bezpłatnych i tańszych, które mu pomagały, to będziesz pierwszym i naturalnym wyborem, gdy wskoczy na kolejny etap i będzie gotowy na większą inwestycję – zarówno czasową jak i finansową.

W biznesie opartym o mądry system pierwsza sprzedaż to nie jest koniec, a dopiero początek – pierwszy krok klienta w Twój świat. Świat w którym płynnie i naturalnie może przechodzić między produktami i usługami.

Produkty w Twojej ofercie mogą pełnić różne role. Nie wszystkie są po to, żeby generować zysk. Niektóre mogą pokrywać koszty reklamy. Inne ściągać klientów na droższe produkty albo budować lojalność. Więcej o podziale ofert z perspektywy twórcy przeczytasz w tym wpisie.

Drabina produktów

W dużym uproszczeniu Twoje produkty i usługi powinny rozkładać się na czterech poziomach drabiny, żeby trafić do klientów na różnym poziomie świadomości i zaawansowania w danym temacie:

  1. Bezpłatne produkty – w zamian za zapis do bazy. Edukacja, uświadamianie problemu, inspiracja do zmiany.
  2. Oferta wejściowa – mikrooferty, niskokosztowe produkty, skalowalne i łatwe do przerobienia i wdrożenia dla klienta. 
  3. Produkty dzięki, którym klient wskakuje na kolejny poziom. Jest gotowy zainwestować w to swój czas i pieniądze. Tu plasują się produkty skalowalne jak kursy wideo czy warsztaty za kilkaset złotych, ale także kursy kohortowe i częściowo programy grupowe. 
  4. Oferta premium – produkty najdroższe, zapewniające najbliższą współpracę z Tobą, wymagające pełnego zaangażowania z obu stron i wycenione najdrożej.

Dobrze by było uwzględnić przynajmniej po jednej ofercie na każdym z tych poziomów. 

Jaki kolejny krok możesz zaoferować klientowi?

Patrz szeroko na własną ofertę i na ścieżkę klienta. Zastanów się:

Co dalej z tymi, którzy kupili i przeszli przez produkt?
Co z tymi, którzy śledzili kampanię, ale finalnie nie kupili?
Co z tymi, którzy z jakiegoś powodu znaleźli się wokół nas, ale nie było totalnie zainteresowani produktem sprzedawanym w kampanii?

Myśl perspektywicznie: OK, kupił produkt A, który rozwiązuje jakiś konkretny problem. Czego będzie potrzebował dalej? Jak mogę mu pomóc i jaki kolejny krok zaproponować?

Jeśli nie wiesz w jaki sposób zaprojektować strukturę swoich ofert oraz jak ułożyć ścieżki klienta, które do nich prowadzą sprawdź warsztaty “Struktura ofert dochodowego biznesu online”, w trakcie których przeprowadzę Cię przez ten proces krok po kroku.

Po wdrożeniu wskazówek z warsztatów:

✅ zaprojektujesz docelową strukturę swoich ofert, która zapewni Ci wzrost i stabilizację zarobków;

✅ uzupełnisz swoje portfolio o brakujące produkty i usługi, które zaspokoją potrzeby klientów na różnych etapach świadomości;

✅ przestaniesz gonić wciąż za nowym klientem, bo wypracujesz system wielokrotnej sprzedaży kolejnych produktów tym dotychczasowym;

✅ zrozumiesz, że sprzedaż nie musi oznaczać wyskakiwania z lodówki i stworzysz plan sprzedażowy dopasowany do siebie;

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *